en vecka gammal sjuksköterska

nu har jag varit sjuksköterska och jobbat som det i en vecka! helt sjukt konstig grej. jag måste säga att det känns fantastiskt roligt och att jag verkar ha väldigt trevliga arbetskamrater. bra grej. men det är också fantastiskt mycket att lära sig och ta in. så jag tror nästan att jag kan räkna med att vara ganska trött efter jobbet den första tiden.
är det någon som har erfarenheter av att vara nyexad sjuksköterska? tips och trix?

värmande soppa

jag älskar soppor. verkligen. och idag gjorde jag en fantastiskt god linssoppa. billig är den dessutom.  bra om man är student till exempel. jag har inte riktigt kommit ur mina student takter än. men framförallt är den värmande i januarikylan.

1dl röda linser
1/2 grönsaksbuljonstärning
1 halv gul lök
1 msk röd pesto
salt och peppar
lite tacokrydda
en halv burk krossade tomater
börja med att koka de röda linserna tillsammans med buljongtärningen. hacka och stek löken tills den är gyllene.
blanda ihop lök, linser, tomatkorss, pesto och krydda. låt koka i ca 5 minuter. servera med riven ost och ett gott bröd.

namnskylt

jag kommer som vissa vet börja arbete som sjuksköterska nu i januari, eftersom jag tar min examen då. det känns jättespännande men också lite nervöst. i alla fall så satt jag och kollade på namnskyltar då jag såg den fantastiska saken att skyltmax erbjuder en gratis skylt om man bloggar om dom. så gå in på namnskyltar och beställ fina egendesignade namnskyltar:)

kanonbra säger jag.




namnskylt

jag kommer som vissa vet börja arbete som sjuksköterska nu i januari, eftersom jag tar min examen då. det känns jättespännande men också lite nervöst. i alla fall så satt jag och kollade på namnskyltar då jag såg den fantastiska saken att skyltmax erbjuder en gratis skylt om man bloggar om dom. så gå in på  http://www.skyltmax.se/skyltar/namnskyltar och beställ fina namnskyltar.
kanonbra säger jag.




RSS 2.0