Sara...

min kära kusin sara har varit här i helgen, vilket verkligen var hur mysigt som helst! hon är en fantastisk människa och vi hittade på en massa fanatiskt trevliga saker. som att shoppa till exempel, der är något som vi båda uppskattar, något annat som vi verkligen tycker om är att äta mat, mycket mat! så vi var hemma hos min farbror berno på lördagen och grillade! riktigt gott! that we like!
over and out!

Många nerver blir det

Idag har vi haft en fantastiskt inspirerande föreläsning om hjärnans uppbyggnad, fuktion och alla förtvivlade nerver i den på fyra underbara timmar. Lite förvirrad, är jag, jag känner mej som Doris i "Hitta nemo" ungefär (betyder för oinvigda personer att man upplever en viss sinnesförvirring).Som sagt så kommer anatomi vara mitt liv fram till sommare, då blir hemtjänsten mitt liv. Åh jag gillar mitt liv just nu, ge mej socker och kaffe:)

Over and out


Anatomi och fysiologi

Idag har vi sjuksköterskor utsatts frö något mycket grymt och hemskt, vi har blivit tvugna att lämna vårt högt älskade och fantastiskt fanatiskt undanskuffade Vårdvetarhus! Ni kanske kan förstå den chock som dom flesta av oss drabbades av när vi var tvugna att förflytta oss till något så hemskt som "Naturvetarhuset". Men tappra som vi sjuksköterskor är så gav vi inte upp utan började söka oss fram bland alla skrämmande naturvetare, deras ofantligt stora "miniräknare" och andra fanatiskt matematiska saker som trängdes i korridorerna, och fann till slut sal N320. Och till allas vår förvåning möttes vi inte av en gammal sur naturvetargubbe utan av en snygging eller en hunk kan man säja! Ovantat säjer jag, men plötsligt kände vi oss alla mer motiverade att ta tag i kroppens anatomi:)
Skrämmande ting!

over and out!


Dagens drömoutfit!

Nu är det över, jag och Jarl Backman (eftersom vårt förhållande är slut så kallar jag honom inte Jarling längre) kommer inte umgås så mycket i framtiden. Vetenskapens teori och metod tentan är klar, och jag är sannerligen en lycklig och sprudlande kvinna för tillfället! Jag ska inte plugga den här helgen utan bara ta det väldigt lungt! Det är nästan så att jag skulle kunna dansa runt och sjunga "blommande sköna dalar" eller någon annan folkvisemelodi i glad takt.
Som jag alltid brukar säja, allt blir roligare med en folkdräkt!
Se dom Ångermanlänska praktfulla färgerna!
Och som pricken över i:t gäller det att ha dom rätta skodonen. Det är detaljerna som gör en hel outfit!
Over and out!

Galtispouda!

Jag gillar den tanken, ni som läser den här synnerligen speciella bloggen måste tycka att jag är en galen buchkvina som bara skriver om fjällen, kossor och sånna bondtölpsaktiga saker. Well jag har ju växt upp på landet så=)
Posa vid skylt, jag gillar det!
Galtispouda, jag gillar det!
Mat, jag gillar det!
Gemenskap, jag gillar det!
over and out

Emelie funderar och spekulerar, livet på landet!

Idag har det varit en sån här härligt underbar vårdag som nästan bara existerar i "Barnen i Bullerbyn"-aktiga svenska barnfilmer Korna råmade och har fött kalvar (kanske någon typ av smärta efter forlossningen, vad vet jag men trevligt lät det i alla fall). Jag var borta i lagårn och kollade på dom nyfödda små kalvarna när dom sprang omkring på skakiga ben. För att lägga extra grädde på most så såg jag min allra första tussilago för säsongen! Underbart! Det enda enda lilla molnet på min klarblå "Barnen i Bullerbyn-himmel", är den helt fantastiskt fanatiskt tråkiga venenskapens teori och metod. Jag satt och läste Jarlings bok och kollade suktande ut genom förnstret och längtade bara att få ta på mej den rutiga klänningen (ja en sån som barnen i bullerbyn flickorna har), träskorna och springa ner till en hage och mata något lamm och sen nynna en melodi som "tula hem och tula vall" . Men eftersom jag är en så ansvarsfull student så stannade jag inne, en stund och rymmde sedan ut i det fria, hade dock inte den rätta dagdrömsklädseln men ändå, jag såg nyfödda kalvar=)
Fin fluga på en tussilago i Östansjö!
Tussilago i backen i Östansjö!
Over and out!

Mamma kan jag få en glass?

I går såg vi på diverse barnfilmer på mej och min ömma lillebror Anton. Jag hade redan då lärt mej vad som var viktigt i livet, Jad sa inte mycket under filmerna med det jag sa det var betydelsefullt och speglade min personlighet ganska bra skulle jag vilja säja. Dom orden jag sa under dessa fem filmer varm, tårta, jag vill ha tårta, kaka, jag vill ha kaka, glass och mamma kan vi inte köpa en glass? Åh jag tyckte om socker redan då! Kom i håg kära vänner, vad GI fantaster än försöker tuta i er, kolhydraterna är din vän!
Min kärlek till mat och socker väcktes redan i tidiga år och har bara fortsatt sedan dess! Lycka!
Over and out!

Morgon mellan fjällen!

Idagblev det lite tokigt i miitt liv, eftersom jag är väldigt ambigös på kvällarna och brinner för att vara uppe och fixa och trixa, så bestämde jag mej för att jag minsann skulle kliva upp kl 8 och packa, fixa och plugga innan resan till fjällen. Mina ambogös drömmar krossades när jag vaknade med håret stående åt alla håll, fårgråt i ögonen och nattlinnet hängande likt en lodis kl 12 på förmiddagen. Varför händer det här alltid mej? Typiskt! Men jag känner att det bara är att gå vidare i sitt liv efter denna skammens händelse! Fyra timmar, de kunde ha varit värrre. Jag tror att det är nyttigt med en ordentlig dos skönhetssömn! Ehh....
Ooops i did it again!
Over and out!

Dagens huvudbonad!

När vi var i Borkafjäll för ett tag sen så hittade jag den mest fantastiska mössan i en hylla där! Den är verkligen spännande! Den är rosa/vit, har öronlappar, sedan står det något så fantastiskt som "sweet plowing" på den! Dagens bästa huvudbonad helt klart!
Den är bara såå rätt, alltid!
Over and out!

Undrar du vad alla kvnnor vill ha?

Eller i alla fall vad alla kvinnor med någon typ av smak skulle vilja ha, Hp:s nya netbook! Åh kolla på dess skönhet och fulländade kvinnliga detaljer. I en värld där datorerna ser ut som svarta tråkiga boxar så kommer denna som en frisk, rosa och underbar fläckt i mitt liv! Mer lyx och flärd åt folket säjer jag!
Åh den är så glamorös!

Over and out!


Polisutstyrsel och massa mat...

I går hade vi en synnerligen trevlig dag, Jag, Maja och Isabelle! Efter att ha pluggat " Vetenskapens teori och metod", som förövrigt är så tråkigt att jag i stundens hetta skulle vilja be någon att avliva mej, så gick jag till Isabelle och åt middag, jättegos seriös köttgryta med potatis. Isabelle jag säjer bara en sak, husmodersSM nästa. Efter denna goda måltid fick vi en underbar chokladkaka med en kräm av grädde och vit choklad! Åh socker, fett och choklad i en underbar kombination! Jag älskar socker, choklad och fett! Sen testade vi alla Isabelles polisutstyrsel! Maja och Jag tror faktiskt att vi skulle kunna hoppa in som poliser bara sådär, utan utbildning, vi kände att vi hade dom rätta handgreppen och blickarna för att klara jobbet:)
Ja, vad ska jag säja...
Maja är redan en fulländad polis!
...
Hot, hot hot

Over and out!

Dagens huvudbonad..

Igår hade som sagt jag och Isabelle tjejkväll för oss själva, eftersom vi är väldigt självständiga kvinnor som klarar oss själva (plus att dom andra flickorna inte kunde komma) Vi spenderade kväll med vårat stora intresse, ätning. Vi åt varma mackor och kakor och bullar och...Efter att ha dregglat över Marcus Fagervall en stund gick vi ut på promenad och fotograferade bland annat dagens huvudbonad. Dagens huvudbonad är en ljusrosa, fluffig oh hemst tjock basker, som är inköpt på Gottnes lokala second hand affär "NBC". Livets plats som jag brukar kalla den.

Tyvärr synd inte "dagens huvudbonads" fantastiska skönhet och fluffighet så bra på detta kort, men ändå en lycka för alla oss att bara få en skymt av denna fantastiska kreation.
Isabell goes ballerinaguru!
Emelie goes konståkningsguru!
Over and out!

mannen som får min värld att gunga...

Jag har fått ett återfall i det djupa Marcus Fagervall-träsket! Han var nämligen på "Så ska det låta", så jag och Isabelle har suttit och drömt oss bort ur våra kärleksfattiga liv. Han är verkligen typ det snyggaste som finns! Han får vår värld att gunga!

Åh!
Hot, hot, hot!
Over and out!


Its friday im in love!

Fredag alltså, förmodligen är det min bästa dag! Hela helgen framför mej! That i like! I dag kommer Faw från min kära basgrupp och käkar lunch så ska vi fixa lite mer vårat grupparbete, trevligt blir det! Sen kommer det några synnerligen trevliga och snygga flickor över och hälsar på i kväll! Jag borde plugga just nu, men jag har tagit sovmorgon oh tänker trotsa det jag borde göra och bara mysa på här hemma på loftet!


Over and out!


Jarling:)

Just nu känns det faktiskt som att jag och Jarling (han som skrivit den inom sjuksköterskeprogrammet så fantastiskt fanatiskt uppskattade och upphöjda boken "Rapporter och uppsatser") Jag ser honom hela tiden blänga lite på mej från bokhögen på köksbordet, som att han vill att jag ska ta lite mer tid för vårt förhållande,, dvs plugga lite mer "vetenskapens teori och metod". Men eftersom jag är en stark och självständig ung kvinna så står jag emot han lockande blickar. Oroa dej inte Jarl, ungefär två dagar innan tentan så kommer du och jag få massa tid att umgås och vårda vårt förhållande.
Se hans trånande, lockande blickar!
Rapporter och uppsatser, den klingar likt en ljuv kärleksdikt i mina öron, från Jarl bara till mej!

over and out!


bilder...

Här kommer lite bilder från min andra fjällenresa, till Borkafjäll (det var på den resan som jag, körde ner i en liten men naggande god vak,ramlade av skotern och var lite biter på inlandspojkar) Men det var ändå en helt underbar resa!Så här vackert är det bara i fjällen!
Det är så underbart och stärkande i fjällen!
Stora pälsmössor, that we like!
Skotern,kärleken, yamahan!
over and out!

RSS 2.0