morgon mellan fjällen

Sorsele är en plats där det snöar väldigt mycket...

Jag har för tillfället praktik på akutvårdsavdelningen på Sorsele Sjukstuga. Jag är inne på min andra vecka, och tiden här i Sorsele har både varit kantad av framgångarnas vind och motgångarnas.
Första dagen då jag skulle till min praktikplats skulle jag börja kl 14, och tänkte att det nog är bäst att jag åker i tid, eftersom jag bor en bit utanför Sorsele. Så kl 13:15 gick jag sprickfull av förväntningar på min nya praktikplats mot min lilla renult 5 som vid det tillfället smälta in ganska bra i den i övrigt väldigt snöiga miljön.

Till historian hör att jag är väldigt positivt lagt och anser att det mesta i bilväg löser sig om man lägger i ettan och gasas hysteriskt.

Dock gjorde det inte det i detta fall, jag satt fast, hårt. Bilen blev sur och stannade! Men positiv som jag är tänkte jag att jag nog skulle kunna putta bilen bakåt upp för en backe och sen rulla igång den ned för en backe.

Det gick inte.

Då frågade jag en väldigt snäll grabbfarbror om hjälp, vi slet och drog och till slut var jag på väg! Gubben hade inte fått hjärtinfarkt. Framgång!


RSS 2.0