mammas rutor.

min mamma är bra, hon har ett recept på fantastisk goda kakor som jag skrivit av och nu ska ni få del av godbitarna.

jag kallar dom kort och gott mammas rutor           200 grader

150 g smör
2msk socker
3dl vetemjöl

Blanda ingredienserna och tryck ut i en långpanna. Grädda i ca 10 min.

2 ägg
2dl socker
1 1/2 dl farinsocker
1 1/2 dl kokos
100 g nötter
1 tsk vaniljsocker
2tsk vetemjöl

Vispa ägg, socker och farinsocker poröst och tillsätt kokos, nötter, vaniljsocker och vetemjöl.

Bred på fyllningen på botten och grädda i 18- 20 minuter. Skär kakorna när dom är varma.




halleluja moment


spännande.

i morgon smäller det. jag ska bära en badmössa för första gången i mitt liv. det är nämligen så att jag har dragit av mitt korsband och nu efter operationen är det en hel del rehabilitering som krävs. och i morgon ska jag börja på knägruppen i basäng. kan tänka mej att dom flesta är ungefär 60 år och har artros, men har jag tur kanske det är någon i min ålder med så att jag slipper stå där ensam med en badmössa och utföra diverse gymnastiska övningar. jag återkommer mer om den glamorösa vattengymnastiken.

kanske blir det något stilfullt dom den här?


fantastiska vår.

idag har det varit soligt och 10 + i umeå. helt fantastiskt. en annan sak som är helt fantastisk är helgen som varit. jag har varit med på en möhippa för min fina vän T, vi har drejat, spelat in musikvideo och dansat linedance. linedancen var spännande måste jag säja. dock fick vi kommentarer som "ni är ju onaturligt bra", "tänk om alla mina nybörjargrupper var som er" men också "lilla vän vad hände där?". den sistnämnda kommentaren var till mej. ja, dans har väl kanske aldrig varit min starkaste sida. men roligt var det. idag har jag och några av mina vänner ätit den fantastiska rätten palt. livet leker.


RSS 2.0