jordgubbar

i dag har det verkligen varit en inspirerande dag, och jag har varit på mitt allra mest hysteriska humör. jag har varit på plantagen denna underbara plats där jag kan gå timme efter timme och bara lukta på blommorna. jag kan se hur jag och ferdinand springer där hand i klöv och luktar på blommorna. sen av denna fantastiska inspiration så planterade jag om alla mina blommor där hemma och gjorde musli. det kändes väldigt husligt!

en sak som jag tyckte var väldigt mysigt var att jag planterade jordgubbar i en vanlig stor kruka och ställde på min ballkong eftersom jag inte har någon egen rabatt här i lägenheten. så snart kommer det nog massa jordgubbar hoppas jag,
jag kan se det framför mej hur jag sitter och  smaskar jordgubbar och mjölk till frukost på min ballkong en härlig solig sommarmorgon.

Något sånt här hade jag tänkt mej!

over and out

hur man får den rätta looken på 10 minuter!

Nu är jag som sagt hemma i östansjö den här helgen, vilket är underbart! bort från stan säjer jag. i dag kom jag och mamma på ett mycket hett tips för er som är studenter och fattiga men samtidigt vill hålla den rätta heta looken. iden kläcktes när jag och mamma, jag iförd regnjacka och gummistövlar för att få den rätta lantliga looken, gick ut på promenad. och plötsligt började det regna och hagla i en mycket otrevlig kombination. men eftersom jag och min ömma mor är mycket positiva personer så tänkte vi att vi skulle göra det bästa av situationen och använda haglet som en typ av peeling och det är väl pippi som säjer att regnvatten ska vara bra för håret. vi såg i alla fall minst sagt färgstarka ut när vi kom hem. häret hängde i "dregen" aktiga stripor, mascaran rann kläderna var blöta-äntligen hade vi fått till den rätta rockiga loooken som vi hört ska vara så rätt nu.

Anatomin hopar sej!

i morgon är den bittra dagen, anatomi och fysiologitentan-skräckens tid! men det är bara att hoppas att det ordnar sej! sen så bär det av hem till östansjö och mamma och pappa, för min ömma mor fyller nämligen år så jag ska hem och fira henne och min lillasyster agnes! känns mycket bra!
over and out!

Emelie funderar och spekulerar-rårakor!

Vuxenlivet börjar komma i kapp mej, och jag märker att jag börjar bli mer och mer lik min mamma, det som jag aldrig trodde skulle hända mej, Detta för att jag är en mycket självständig och egensinnig ung dam:) Men det har redan börjat vid blott 21 års ålder, jag har börjar kliva upp tidigt på morgonen trots att jag är ledig (iofs kan jag skylla på att jag har en ångeststor tenta jag måste plugga på och jag uppbådar all den inre styrka jag kan) i går gjorde jag rårakor för att jag hade lite ägg som jag var rädd skulle bli gammla. Hallå rårakor det är ju något som är fanatiskt gott, men de är nästan bara mormödrar som gör sånna, möjligtvis mammor. Håller jag på att förvandlads till en kombination av min mormor och mamma?  (mamma kliva upp sjukt tidigt på morgonen, mormor sjukt goda pannkakor) JAA! det kanske är så att Emelie irene margaretha johnsson har klivit ur de späda barnskorna och gått in i vuxna FOTRIKTIGA skor? Eller?

Emelies husmoderliga rårakor:

2 ägg
4 dl vetemjöl/grovare mjöl
8 dl mjölk
1 tsk salt
2-3 medelstora potatisar (medelstora hur vuxet låter inte det?)

Riv potatisarna ganska fint och blanda i hop med alla ingredienser. Stek rårakorna:)

Jag kanske skulle ge ut en husmoderskolanbok?

over and out!

tuffa tider...

det är hårda tider för oss i ssk 01/09, vi har en anatomi tenta på fredag, det är därför som jag kanske inte uppdaterat så fantastiskt ofta på den senaste tiden. vi sitter sitter i bibloteket många timmar varje dag, vi har börjat tappa håret av all stress, så nu har 90% av alla i klassen kala fläckar på huvudet, dom andra 10% har fått einsteinfluff som vi kallar det. nä så farligt är det inte men dock en del att göra. det är så underbart det har verkligen varit ett jättehärligt väder här i umeå dom sista dagarna så skönt. jag känner att jag vill trotsa mina skinnstövlar och ta på mej fina sommarklänningar och ballerinaskor och dansa fram ungefär som dom gör i min älsklingsfilm mamma mia! (ja förutom grabben i graven bredvis och bridget jones dagböcker) på tal om grabben i graven bredvid och bridget jones dagbok så hade jag och magdalena en helt fantastisk slapparkväll i lördags då vi såg just dom filmerna, jag var i klädd min rosa sparkdräkt som pappa så fint brukar kalla den, mina fantastiskt sköna knallrosa foppatofflor. det känndes verkligen så rätt! that we like!
här kommer uppdateringen mamma=)
jag är fångad av den förtvivlade anatomin och fysiologin!

over and out!

RSS 2.0